Monday 7 May 2012

Walk With Me 2012

Salam semua.. tanggal 3 Mei 2012 Ummi dan rakan-rakan telah menyertai program Walk With Me anjuran Kerabat Diraja Negeri Kelantan. Ummi amat berbangga kerana Ummi adalah diantara 25,300 peserta pada hari tersebut. Kami berkumpul tepat jam 3.00 p.m. Walaupun cuaca panas terik namun Ummi gagahkan diri untuk ikut serta dalam program tersebut.

Ummi lihat ramai peserta yang terdiri dari anak-anak muda berunur 40 tahun ke bawah yang menyertainya. Semangat mereka amat Ummi sanjung tinggi. Budak-budak muda memang suka akan aktiviti sebegini. Begitu juga anak sulung Ummi. Tak membantah bila Ummi bagitau yang namanya turut Ummi daftar dalam program tersebut.

Bangga sangat bila dapat pakai T-shirt warna merah terang. Walau dah tua begini tapi hati masih yakin yang Ummi dapat melaksanakannya. Bukan jauh sangat pun... Cuma 7 km sahaja. Ummi pun biasa berjalan keliling Taman Tg Anis 5 round. Tak de apa-apa pun..

Yang Ummi terkilan sangat adalah apabila ada check point untuk kami berhenti bagi mendapatkan bekalan air mineral free. Ramai yang berhenti untuk ambil air mineral tersebut. Tapi budak-budak muda bukannya minum, tapi air tu dicurahkan pada geng-geng dia orang. Membazir  betul. Lepas tu botol-botol dibuang kat tengah jalan macam tu je. Nasib baik la Ummi sempat mengelak. Kalau tidak tergelincir jatuh macam nangka buruk..

Walau apa pun Ummi ucapkan Tahniah pada semua yang terlibat pada hari tersebut. Terima kasih yang tak terhingga buat Agro Mas yang telah mensponsor air mineral buat kami semua. Apa-apa pun Tahniah untuk Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad Ke 5 kerana sudi mencemarkan duli untuk turut berjalan bersama-sama kami. Ummi terkilan sebab tak dapat ambik gambar tuanku. Ingat nak tayang kat murid-murid kat sekolah. Kesian kat mereka. Bukan main seronok lagi suruh Ummi sampaikan salam kat Tuanku. Yang sebenarnya Tuanku Al-Sultan merupakan sahabat baik suami Ummi sewaktu sekolah rendah dahulu. Mereka sama-sama berkongsi mainan dan juga sticker. Duduk pun satu kelas... Barangkali jika ada peluang ingin Ummi temukan suami dengan Tuanku Al-Sultan Kelantan.. Insyaallah...

No comments:

Post a Comment