Wednesday 16 May 2012


Salam semua, hari ini sekali lagi kita menyambut hari guru. Terima kasih ummi ucapkan buat semua insan yang pernah mengajar ummi hingga ummi berjaya menjadi seorang guru hingga kini...

Hari yang sangat indah ini dipenuhi dengan acara senamrobik di sekolah ummi dan ummilah yang menjadi instructornya.. Hebat juga rasa biarpun stepnya agak kucar-kacir, namun ummi berjaya juga mengajar murid-murid semua.

Selesai acara senamrobik, kami berehat lebih kurang 15 minit dan disambung pula dengan acara sukaneka. Ummi merasa begitu seronok sekali kerana biasanya kami kalangan guru yang bagi semangat dan sorakan kepada murid-murid bersukan, tapi pada pagi ini kami semua disorakkan oleh murid-murid. Selesai sukaneka kami berehat dan tepat jam 10.20 pagi kami masuk semula ke dewan untuk menyaksikan siaran langsung Sambutan Hari Guru yang disiarkan dari TV1.

Selesai menikmati tayangan tersebut kami berdikir barat sakan. PK1 ummi yang jadi tukang karut. Kemudian PK HEM naik ke pentas mengalunkan lagu jiwangnya manakala ummi juga tak ketinggalan mendendangkan lagu berjudul "Bossanova" yang pernah dipopularkan oleh Wann dan Biduanita Saloma.
Ummi rasa seronok sekali kerana paling banyak dapat hadiah. Terima kasih duhai anak-anak murid ummi yang amat ummi sayangi.

Di sini juga ingin ummi titipkan kata-kata yang dikirinkan oleh teman ummi. Semoga sama-sama kita renungkan...
" Guru... dahulu baktinya disanjung,
   sekarang bebannya menggunung.
  Guru... dahulu jasanya dikenang,
  Sekarang silapnya dicanang.
  Dahulu, rotan tanda sayang,
  kini rotan kena saman.
  Walaupun berbeza guru dahulu dan sekarang,
  Moga terus ikhlas dan berbahagia menjadi..
  GURU..."

Salam dari ummi..

No comments:

Post a Comment